středa 9. ledna 2013

Austrálie - formality

OK tak už zbývá něco přes 2 týdny, než odletím do Austrálie do Brisbane. Letenku jsem si koupil na 26.1.2012. takřka měsíc předem. Cena už v té době byla u 30k Kč za zpáteční. Poletím se společností Korean Air s přestupem v Soulu v Jižní Koreji přes 25 h. Příjemná je čas odletu i příletu. Letí se z Prahy v 19:50 a na místo dorazím 28.1.2013 v 6:20, takže celý nový den budu mít před sebou. Původně jsem si chtěl letenku koupit přímo z webu společnosti, ale pak jsem tam přečet, že je potřeba po nákupu přijít do jejich pobočky s kreditní kartou pro ověření, že majitel kreditky fakt zaplatil. Vzhledem k tomu, že pobočky Korean Air je na Ruzyni a.k.a. letiště Václava Klause, tak je to zajížďka jaxvině a přitom ušetřím jen litr. Tak jsem zvolil radši způsob přes agenturu.

Ubytování jsem si také zajistil přes Couchsurfing. Budu u jednoho týpka, který bydlí asi 30 min busem od školy (trochu daleko, ale to jsem nevěděl, když jsem ho kontaktoval, damn) někde skoro za Brisbane (asi jako Černý most v Praze). Na druhou stranu je ubytování free, takže něco za něco. Jinak jsem dostal tip od spolucestující, že tohle je dobrý platz i s dobrou cenou.

Zařizování ve škole je zatím v chillu. Už jsem si zařídil Learning agreement. Je tam potřeba dost oběhávání. Prvně je potřeba zajít za vedoucím fakulty (na KIT je to Mr. Voříšek), ukázat mu sylaby předmětů a příp. říct mu, které předměty kam uznat (povinný, povinně volitelný, celoškolsky volitelný) a za kolik (1 Unit od nich je za 3 kredity, ale dá se dohodnout i za míň). Ten to potvrdí, příp. vyvrací (v tom případě je nutné mít další předměty znova, aby se nemuselo chodit milionkrát k němu). Pokud je všechno ok, tak má poslat mail proděkanovi Arltovi (FIS) s tím, že je všechno cool. Mr. Voříšek tedy nic nepodepisuje, ale jen posílá ten ok mail. Pak se musí zajít k tomu Arltovi, ten si přečte mail od Voříška a podepíše do kolonky Departmental bla bla. Následně je potřeba podpis od Mr. Mazoucha (taky proděkan). Ten to taky podepíše. Jako poslední krok je nutné předat podepsané a zkopčené Learning Agreementy na 3 místech: Mr. Arltovi, Mr. Mazouchovi a na OZS (takže 3 kopie). Bürokracie jaxvině, určitě je potřeba na tom myslet s měsíčním předstihem, protože je nutné tyto lidi zastihnout během konzultaček a oni je mají jen jednou týdně. Já jsem musel obíhat toto kolečko: čtvrtek před Vánocema Mr. Voříšek -> po Vánocích Mr. Voříšek kvůli tomu, že jsme se u jednoho předmětu neshodli -> další týden Mr. Arlt podpis + Mr. Mazouch podpis + kopii si nechal -> OZS kopii s podpisem -> další týden Mr. Arlt kopii.

Stipendium na FIS se musí žádat tak, že se napíše pár řádků do wordu jakože žádost, a pak se to dá Mr. Mazouchovi. Jako příklad ta moje žádost:

Dobrý den,


chtěl bych požádat Fakultu informatiky a statistiky o mimořádný stipendium na studium na zahraniční škole v rámci výměnných pobytů na VŠE. Příští semestr budu studovat na škole University of Queensland, Brisbane, Austrálie. Děkuji.


S pozdravem,PXYZ



A nyní musím zajít na úřady kvůli živnosti a pak na OZS a tak, pro dnešek tedy konec.



Žádné komentáře:

Okomentovat