čtvrtek 31. ledna 2013

1.prohlídka Brisbane centra

Dnes jsem měl víc času a tedy jsem se rozhodl vypravit do Brisbane centra a prohlídnout si ho zběžně. Ráno pršelo a už jsem si myslel, že nikam nepůjdu, naštěstí za chvíli přestalo. Pro jistotu mi Ann půjčila deštník a řekla mi, ať ho použiju, pokud budu potřebovat, a když ho ztratím, tak pak si mám koupit nový. Fair enough. Ještě mi dnes vyprala a pověsila prádlo, ale to asi jen poprvé a naposledy. Také vlastně včera a dnes umyla všechen nádobí :D

Před cestou do města jsem zašel i do Commonwealth banky a zeptal se, jak poslat prachy z ČR na australskej účet. Zjistil jsem následující: IBAN je složený z BSB a čísla účtu. Poslal jsem tedy cash a do 5 prac. dnů by měl přilétnout na australskej účet, tak uvidíme. Jinak zchudnu jaxvině a nebudu mít kde bydlet a co jíst.

Jakmile se prachy odeslaly, nasedl jsem na bus do centra z UQ. Vystoupil jsem na pobřeží naproti centru, které se říká South Bank. Táhne se tu park podél řeky. Park je fakt pěkné a čísté. Líbilo se mi pár věcí v parku. Prvně to byl bazén. Jdu parkem a najednou vidím venkovní, docela veliký, bazén i s plavčíkem, čistou vodou, písečnou pláží (just a lil' bit) a vstupné nejspíš zdarma. Další super věcí jsou pítka na každém kroku. Naplnil jsem s tím pití.

Čistota v Brisbane: Z vlastního několikadenního pozorování jsem došel k závěru, že v Brisbane nejsou hovna v trávnících... Je to divné, ale true story. Jak tu často chybí chodníky, tak se musí chodit po trávě, a nikdy jsem na žádné hovno nenarazil, natož vyšláp, což je super. Pozoroval jsem i asfalt a žádné žvejkačky tam nebyly. Čistý jako koks. Doufám, že tu prodávají žvejkačky, ne jak v Singapuru.

Centrum Brisbane je čtvrť CBD (Central business district) a skládá se z mrakodrapů a rušných uliček a ulic a silnic. Zamířil jsem do přízemí prvního mrakodrapu a byla tam městská knihovna s netem zdarma. Pak jsem toulal a pak zamířil do McD, kde jsem si dal nějakej burger. Big Mac tu stojí AUD 5. V porovnání s ostatními jídly je McD docela levnou záležitostí. V centru (ale už předtím v parku) mě zarazilo množství Číňanů (nerozuměl jsem jim), občas jsem si připadal jak v Číně :). Ne že by se mi to nelíbilo, naopak :D

Po jídle jsem chvíli koukal po obchodech (nic jiného tam nebylo) a pak jsem spatřil kouzelníka. Nebyl to žádnej super koukzelník, některé jeho triky byly easy. Akorát byl hodně zábavný, tak jsem mu dal ke konci 60 centů.

V Brisbane centru funguje net zdarma od radnice, tak jsem se připojil na náměstí na net (King George's Square). Chtěl jsem pak najít 2 kešky, které se nacházely kolem, ale nenašel jsem ani jednu... Nakonec jsem zašel do supermarketu a nakoupil si ingredience na jídlo na večer a pak jel domů.

Ceny potravin v Brisbane: Mám tu zatím účtenky ze supermarketu Coles, tak napíšu ceny v těchto obchodech.
  • tuňák v olivovém oleji 95g za AUD 0,9. Tady si troufám říct, že je to skoro i levnější než v ČR.
  • Riviana Rice Basmati 1kg (nějaká rýže) za AUD 3,99.
  • 12 vajíček 700g za AUD 4,3.
  • mraženej špenát 250g za AUD 0,99.
  • 2 tyčinky Cadbury za 60g za AUD 2.
  • cibule 1kg za AUD 2,98
  • slunečnicový olej 750ml za AUD 2,7
  • 1kg předem zabalené mrkve za AUD 1,88
  • rajčata 1kg za AUD 3,5
  • margarín z oliv AUD 2,5
  • sportovní boty v KMart AUD 12
  • kuřecí filé za kus (1 kus pro 1 člověka) AUD 5,08
  • filé z ryby basa za 2 kusy (1 kus jak filé ve škole) AUD 5,03
  • mražené hrášky (beans) 1kg AUD 1,79
K večeři jsem si udělal rýži, vajíčka a špenát a tuňák z konzervy a k tomu červená vomáčka ze včerejška.

Žádné komentáře:

Okomentovat