pondělí 28. ledna 2013

1. den couchsurfing

Poté, co jsem vylezl na území Austrálie, čekal tu řidič od školy. Dal jsem mu AUD 20, aby mě odvezl na místo, kde jsem měl Couchsurfing (CS). Během cesty intenzivně pršelo a foukalo jak prase, místy se musely obcházet kvůli vodě na silnici nebo spadlým stromům. Tak či tak, už lehce po 9.hodině jsem dorazil na místo CS.

CS měl vyvýšený jednopatrový barák, který byl trochu starší než ostatní. Vevnitř vypadal hodně punkově, něco jako když si představíte hudební doupě. U vchodu stály bubny a repráky a pak několik kytar. Dále byly v pokoji skříně s VHS kazety s filmy, gauč, normální TV, zdi polepené různými věci od surferů a tak. Bydlení bylo v jiném pokoji, kde byly několik matrací a 2 polštáře, což pro mě stačilo. Je tu i záchod a vana, vzadu mají mini zahrádku se 2 psy a bílý papouškem, který má zobák jak Captain Hook.

Majitel a zároveň i hostitel nebyl doma, protože se zasekl na dovolené kvůli potopě a nemohl se dostat domů. Jsou tu však 2 jeho kamarádi, holka 23 (23 let) a kluk 1, kteří to tu mají pod kontrolou. Holčina dělá v tetovacím salónku a chalan je hudebníkem, nyní nezaměstnaný. Holčina pochází z NDR a od roku 2009 je na work’n’travel a klučina je Australan. Kluk umí skvěle hrát na kytaru, prý hraje už od svých 6 let. Kluk také říká tolikrát „fuck“ & „shit“ jako správný nigga, i když je bílý. Když jsem přišel, byla tu ještě jedna holčina z Francie, která se však už pakovala, takže jsem si s ní moc nepokecal. V poledne pak přišla jedna holčina 30 (30 let teda) ze Sydney taky surfovat. Tato holčina je také z NDR, pracovala 10 let jako sestřička a nyní už 10 měsíců cestuje. Byla na Aljašce, Kanadě, West coast USA, Fiji, Nový Zéland a nyní chilluje v Austrálii. Chystá se pak do Singapuru, Thajska, Vietnamu, SAE (Dubaj) a pak jede domů. Je to zkušená couchsurferka.

V poledne nás holčina 23 odvezla na nákup do nedalekého obchodního centra. Přišli jsme tam, v prvním obchodě nefungoval proud, tak jsme museli jít za roh do druhého. Zde proud fungoval jen částečně, pár žárovek svítilo, ale třeba do mrazáku museli dávat led, aby potraviny vydržely. Koupil jsem tam 1 long bagetu, 1 malé pečivo, pak nějakou pomazánku v malé skleničce, druhou v malé konzervě, nějakej sýr stylu hermelín a cherry rajčata. Cena mě pak docela překvapila – AUD 12 a nějaké drobné. I pokladní mě překvapila – byla celkově více příjemná než ty v ČR, mladá a docela ajt, na každého zákazníka vyjela „How are you?“ místo pozdravu, tak jsem jí řek taky „How are you?“. Zajímavý způsob pozdravu.

Dostal jsem i pivko od nich, chutnalo jak české pivko, ale stálo mnohem více. Jinak se nic nestalo.
Co se týče australské angličtiny, měl jsem možnost si pokecat s řidičem a s klukem kytaristou. Řidičova angličtina byla místy nesrozumitelná, ale celkově se to dalo. A klučina měl lepší výslovnost nebo spíš jsme nikam nejeli a konverzace nezastiňoval hluk motoru, proto jsem mu rozuměl lépe. Neříkám, že rozumím všemu, ale co mi řekl, tak jo. Když si povídali mezi sebou, tak občas jo, občas ne. Jinak ty holčiny z NDR mluví srozumitelně, tam není co řešit.

tl;dr: v Brisbane zrovna řádil hurikán. Na CS jsem potkal 3 lidi: 2 holki z NDR a jeden klučina z Austrálie; 1 holka byla cestovatelka, druhá tetovačka a klučina kytarovej hudebník. Jejich barák vypadá velice punkově.

1 komentář:

  1. Lol Lojzo. Zvykej si. Tady jsou vsichni o dost vic prijemnejsi nez v CR :) A na how are you odpovidej "good and you"? Nekdy dokonce odpovi i podle pravdy a date rec ;)

    OdpovědětVymazat