sobota 2. února 2013

Sobotní setkání s CS lidmi

Včera jsem trochu koukal na Couchsurfing (CS) a našel jsem tam jednu akci setkání lidí tady v Brisbane. Tak jsem dnes šel tam. Sraz měl být snídaně v 8:30 v kavárně u South Bank, což je hned naproti centra. Přišel jsem tam v 8:27 a šel se zeptat na rezervovanej stůl. Žádná rezervace nebyla. Což bylo divné. Koukal jsem, nikdo z CS lidí tam nebyl. Tak jsem venku stál chvíli a napsal holce, co to organizovala. Zatím co jsem čekal na odpověď, přijel týpek na kole a vypadal, že hledá tu kavárnu. Tak jsem se ho zeptal, zda není tu kvůli CS, a náhodou byl. Tak jsme šli pro kafé, týpek se také zeptal na místo, a něco tam ještě hodil s ní, tak slečna servírka pak udělala rezervaci pro 10 lidí.

Sedli jsme si a chvíli si povídali. Týpek je Australan, dělá vizuální efekty ve filmech (např. Invictus - jedinej z těch filmů, co jsem znal), a zrovna se vrátil do Brisbane z 4 let cestování. Asi 45 min jsme čekali, než přišla organizátorka srazu. Je to Francouzska, co dorazila do Brisbane před 2 dny, nyní zkouší najít práci. Přišla pozdě, protože nemohla najít místo na parkování. Objednali jsme si tedy snídani. Přinesli nám to tak za půl hodiny. Objednal jsem croissant se slaninou, což stálo 6,9 $ nebo tak. Týpek a Francouzska si objednali nějaký větší jídlo, které stálo 15$. Vypadalo luxusně, když přinesli. Obsahovalo vajíčka, slaninu, rajče, croissant a nějaké další věci, co si nepamatuji.

Jenže Francouzska zjistila, že to není to správné jídlo, které chtěla. Důvodem bylo prý to, že objednávat šel týpek, řekl o jídlo A, co chtěli oba, servírka nerozuměla, chtěla se ujistit a zeptala se, zda chtějí teda jídlo B, a týpek také nerozuměl a odkýval, že jo. Tak proto dostali jiné jídlo. Francouzska pak šla dovnitř si stěžovat. Za chvilku vyšla a držela peníze v ruce. Dostali oba zpět těch 15$ každej, co platili za to jídlo, a jídlo pak zhltli. Takže snídali zadarmo. V tu chvíli jsem litoval, že jsem si nedal s nima to samé :D. Takhle to tu asi chodí, jestli je tohle kulturní šok, tak to je docela super.

Chování lidí v Austrálii: jsem tu jen 6 dní a zatím jsem se nesetkal s nikým, kdo by byl nepříjemný. Autobusáci jsou slušní, na nikoho nespěchají, vždycky počkaj. Dnes jsem viděl, že autobusák už zavřel dveře a chystal jet, a v poslední chvíli přiběhl týpek a zaklepal na dveře. Tak autobusák mu otevřel, počkal, až zapípá kartou, a až pak odjel. Prostě chill. V supermarketu nebo ve fastfoodech se na vás vždycky usmějí první, zeptají se "How are you?" a pohoda. V Praze prodavači často ani nepozdraví, i když je prvně pozdravím já, natož aby se usmáli. Také se mi víc zamlouvá mezinárodní prostředí. Ve škole jsou lidi všech vyznání a barev pletí, i muslimové se šátky jsou tu. A zatím jsem nikdy neslyšel ve zprávách, že by zde byly teroristické útoky, nepokoje či protimuslimské nálady v Austrálii. Je tu čínská čtvrť, budhistické chrámy, slaví se tu svátky různých náboženství apod. Doufám, že jednou to takhle bude na celém světě, nebo aspoň se sem odstěhuji :D

Po snídani jsme šli na tržiště. Prodávali tu ovoce a zeleninu a různé sladkosti. Ovoce a zeleninu měli za levnou cenu, příště sem půjdu nakupovat. Otevírají jen v sobotu asi od 6 am -1 pm. Hrajou tu i na kytaru a podobné věci. Potkali jsme tu i další CS lidi, z nichž jeden Australan mluvil fakt chvílemi nesrozumitelně.

Protože slunce zase svítilo neuvěřitelně, tak jsem se zase rozšoupl a koupil si turistickou kšiltovku a sandále. Taky mi z neznámého důvodu otekla noha už od včerejška, tak jsem se dnes vrátil už v 16:45 domů a teraz si jdu uvařit klokanní steak.

Žádné komentáře:

Okomentovat