sobota 16. února 2013

Poslední volný týden

Dnes je neděle, 17.2.2013. Zítra bude pondělí, 18.2.2013, což znamená začátek týdne, kdy už mi začne orientation week a pak škola. Od středy, kdy jsem se vrátil ze Sydney, tak se i do Brisbane přenesl špatné počasí ze Sydney. Celej den bylo oblačno, občas i pršelo, člověku se pak nechtělo jít ven.

Každopádně už ve čtvrtek jsem byl venku :D Přes den bylo hezky, tak jsem chtěl zajít do školy na přednášku o sociálních sítích nebo něco takového. Když jsem přišel, tak jsem zjistil, že jsem se překoukl a přednáška je až další den. Nevadí, stejně jsem potřeboval zajít do školy se poptat, proč mi pořád nepřišla kreditní karta. V bance mi pak tvrdili, že karta dorazila na pobočku, ale protože si to nikdo nevyzvedl, tak se to poslalo zpátky na centrálu (to je kvůli tomu, že první den jsem byl v bance, ale neměl jsem trvalé bydliště v Brisbane, tak mi navhrli, že kartu pošlou na pobočku, pokud to půjde). Každopádně karta přišla další den, takže chill. Potom jsem chvilku okouněl u jednoho stánku a četl, co tam měli napsané. Hned si mě tam chytli dva týpci, kteří ten stánek promovali. Týpci byli v pohodě, stánek byl klub křesťanů nebo něco takového. Každopádně to není jen pro křesťany, ale pro všechny lidi, tak mě pozvali v sobotu domů na oběd. A protože jsem měl tričko s Ježíšem a nápisem BRB, tak se ptali, co je BRB, a pak se tomu smáli. Vždycky jsem si myslel, že anglicky mluvící lidi vědí, co je BRB. Asi ne.

Večer jsem měl sraz s lidma z couchsurfing.com, se kterými jsem se vůbec neznal. Jeden týpek byl ze Srí Lanky a studoval PhD. na QUT a druhej týpek byl z Barcelony a na UQ dělá research něčeho. Šli jsme do hospody, kde jsem si dal malé australské pivko za 7,5 $ (to je standardní cena piva tady). Australské pivo není tak hořké jako české pivo a zdá se mi, že tam je i méně alkoholu, ale těžko říct. Pak ještě dorazila jedna holčina z Belgie, která je také na UQ a dělá tam internship, kdy musí škole platit 100$ týdně. Asi v 23:00 jsem nastoupil do ferry a jel domů.

V pátek celej den pršelo jaxvině, tak jsem šel jen nakoupit k večeru a jinak smrděl doma.

V sobotu jsem chtěl jít na tržnici ráno, ale protože pršelo, nešel jsem. K poledni jsem šel na oběd ke křesťanům. Zjistil jsem, že křesťani byli vesměs lidi z Malajsie, Indonésie a jedna z Číny, jeden z Saudské Arábie a jeden ze Singapuru. K obědu se podávala rýže s různými věcmi. Zaujal mě týpek z Malajsie, co uměl kouzlit. A to fakt dobře, čuměl jsem jak puk a nechápal jsem některé triky. Prý se to učil v Singapuru půl roku na nějaké kurzu a pak trénoval jak drak. Ukázal mi také trik s mincí, ale fakt na to nemám. Po jídle jsme šli do čajovny vedle baráku. Čajovna tu není jak v ČR zkouřené temné doupě, ale je to spíše ve stylu cukrárny. Dal jsem si bubble tea za 4,9$.

V neděli jsem šel na fotbálek. Akci jsem našel na gumtree, kde sháněli lidi na hraní, tak jsem napsal a šel. Hra byla super, dal jsem i góla (nebo góly, ani nevím). Sice jsme prohráli, ale jen tím, že jsme hráli proti Brazilcům, kteří se znali. Mají tu super hřiště na fotbal na profi úrovni, který je zdarma pro všechny. Tráva byla čerstvě posekaná, viděl jsem i týpka, který tu zrovna sekal. Cestou domů jsem zmokl jak ryba, protože jsem jel na kole půl hodiny a přitom pršelo jak z prasklého potrubí.

2 komentáře: