pátek 8. února 2013

Austrálie - co týden dal?

2. týden v Austrálii se nedělo nic zvláštního. Hodně jsem chilloval venku, poznával nějaké nové lidi a sotva si pamatuji jejich jména, pokud ty lidi nemám na FB :D, nové části města, galerie a muzea, parky, zkoušel jídla a pití a tak. Klasika prostě. Možná je dobré vědět, že muzea a galerie města v South Bank jsou zdarma, klimatizované a obsahují zajímavé výstavy, z nichž se mi nejvíc líbí galerie současného umění. Stojí to za návštěvu, pokud nejste kulturní trollolol.

Také jsem si rezervoval letenku a hostel v Sydney. Letím v neděli ráno v 8:25 a v Sydney budu v 11:00. Letenku jsem si objednal přes společnost Tiger Airways. Nabízejí nejvýhodnější letenky. Bohužel nakonec jsem udělal chybu, takže nakonec to nevyšlo nejlevněji a vyhodil jsem oknem 57$. Moje ponaučení zní: dávat pozor při objednávání a opravdu čekovat, co objednáváte. A není to žádná sranda, pozor na to. A také jsem neušetřil na rezervaci místa, protože jsem si místo rezervoval za 5$ (jen jednosměrně, zpátky jsem naštěstí zapomněl). Místa se nemusí rezervovat, pokud vyloženě nemáte své oblíbené místo v letadle (třeba vzadu člověk spíš umře, pokud letadlo spadne). Takže se dá ušetřit dalších 10$.

Hostel jsem si rezervoval přes hostelworld.com. Na netu lze najít promo kód, díky které nemusíte platit service poplatek. Ten jsem využil a neplatil jsem service poplatek (asi 2$ a něco, not a big deal). Stačí UTFG. Zaplatíte rezervačku 10% a zbytek se platí na místě. Jsem zvědavý, jak to celé dopadne a jak hodně kvalitní to bude. Doufám, že aspoň záchod bude čistej, ať nemusím chodit do blízkých VŠ nebo knihoven na WC. Hostel mi vyjde na 25$ na noc, ale je docela blízko centra. A zde budu bydlet: http://glebevillage.com/

V pátek jsem také byl čekovat čínský nový rok v Chinatown. Čekal jsem větší show, nakonec skoro nic nebylo. Lidí však bylo plno, asi taky čekali show jak já :D Nakonec jsem si dal nudle s mořskými plody v thajské restauraci, které stály 15$. Protože jsem tam seděl sám s 5 holkami (zcela náhodou), tak jsem si dal s nimi víno. Flašku bílého vína tu stojí 26$, mně vyšlo na 4$. Pak ještě jedna holka objednala speciální zmrzlinu obalenou v těstu (prej je to deep fried ice cream), což jsem si taky musel vyzkoušet, a tato sranda mi vyšla na 5$. Příště už si to nedám, ale určitě to stálo za to si vyzkoušet. Také jsem si vyzkoušel cestu vlakem a zjistil jsem, že to je jak metro v Praze.

Když už vyprávím o jídlu, dočet jsem se, že jedno z tradičních australských jídel je vegemite. Narazil jsem na to v obchodě. Je to pomazánka na pečivo, má to barvu přibližně jako hnědší h$$$o. Tak jsem si koupil menší krabičku. Doma jsem si trochu ochutnal a tradá, bylo to hnusné jak něco nepředstavitelného. Nechápu, jak to někomu může chutnat, ale prý to chodí tak, jak by řek 50 Cent: "Hate it or love it" (Me hate it).

Naštěstí druhé australské jídlo, které jsem si koupil, už bylo lepší. Je to Tim Tam, což jsou prostě čokoládové sušenky s čokoládovou náplní a čokoládovou polevou. Nic super special, ale dá se jíst.

Žádné komentáře:

Okomentovat