pátek 22. února 2013

Orientation week

Už mi skoro začíná škola. V neděli večer jsem stihl objevit inzerát na gumtree o prodeji kytary přímo ve vedlejší ulici, kde bydlím. Kytara stála 25$. Všechny struny byly v pohodě do té doby, než jsem si tam přišel vyzkoušet. Kytara byla rozladěna jaxvině, tak jsem se ji pokoušel vyladit. Jak jsem ji ladil, tak se mi utrhla jedna struna :D Neva, stejně si budu muset koupit nové struny, takže mám kytaru za 25$ bez jedné struny.

V pondělí jsem byl dokonce dlouho ve škole. Objevil jsem se tam už na 9. hodinu na první session - přivítání nových studentů. Session byl hodně orientační - prvně přišel pán, který všeobecné věci o škole. Pak se střídali různí lidé, které už si ani nepamatuji. Dokonce přišel i pán Aboriginec a zahrál na didgeridoo (taková ta australská trubka, ze kterého znělo dubstep). V 11 hodin začal další session, tentokrát speciálně určené pro abroad a exchange studenty. Neřeklo se nic důležitého, přednášelo se hlavně o organizacích ve škole, které pomáhají studentům začlenit se a poznávat nové lidi. Ty organizace, které mě zajímaly, už jsem poznal předtím.

Po přednášce následovala krátká prohlídka školy. Rozdělili jsme se do 30 skupin po cca 15 lidech a šli jsme v super dešti po campusu. Zmokl jsem jako nikdy, protože jsem si nevzal deštník. Po prohlídce následoval BBQ, kde rozdávali párky v sendviči. Stály tam také stánky pro přihlašování do dobrovolnické organizace a párty organizace QUEST. Překvapivě jsem se nezapsal do dobrovolnické organizace, ale začlenil jsem se do davu před stánkem QUEST a zapsal se tam za 5$. Také jsem se zapsal na sobotní Pub Crawl za 10$ (tak se mi vybavilo "Dostaneš svůj první zápočet bejby"). Odpo jsem zašel na random session v počítačové učebně, protože jsem viděl dav lidí stát před učebnou. Ukázalo se, že to byl session v e-learningu ve školním systému, proč ne. Aspoň jsem si tam pokecal s jednou Japonkou, která byla v ČR.

Večer měla následovat Welcome party ("A index s sebou. Dostaneš svůj první zápočet bejby") ve Fortitude Valley, což je část Brisbane, kde jsou kluby a tak, vzdálená cca 30 min busem od školy. Jel jsem tam na ferry a kus pěšky. Pršelo jaxvině, tak jsem si říkal, že nikdo tam nebude. Omyl, bylo tam narváno jak při zácpě. Díky tomu, že jsem přišel dřív, dostal jsem i voucher zdarma na pití. V klubu se pouštěla muzika strašně nahlas, takže se nedalo s nikým bavit, natož se seznamovat. Každopádně jsem se seznámil s pár lidma, ale nepamatuji si vůbec jména, protože jsem pořádně ani neslyšel :D Protože hráli hezky, tak jsem furt trsal a crunkoval a zpíval, dokud jsem nemusel jet domů. Hodně rapu tam bylo, dirty south.

Co hráli a co jsem poznal a pořád si pamatuji:





Velká nevýhoda Austrálie oproti ČR je v MHD, a to nejen v ceně. Zde jezdí MHD méně často a během pracovních dnů žádné noční busy nejezdí. Takže buď jsem musel jet posledním ferry v 00:25 nebo sdílet taxík s někým, kdo bydlel cca v oblasti jako já. Nikoho jsem pořádně neznal a nechtělo se mi hledat 3-4 lidi na party, kde jsem sotva rozuměl, odkud jsou, takže to bylo jasné. A za cestu MHD zpátky jsem dokonce ušetřil, jelikož nějak nefungoval přístroj na jízdné, tak jsem nemusel platit 1,5$ jako obvykle.

V úterý pořád prší, takže jsem ve škole zašel jen na jeden session o psaní citací a pak jsem se toulal a šel na oběd s jednou holčinou z CS, která taky studuje na UQ.

Středa už bylo lepší. Ráno svítilo slunce, tak jsem vstal a šel prát :D Poté ve škole probíhal Market day. Bylo to obrovské. Je to akce, kdy se na škole představují různé školní kluby, něco podobného je i na VŠE, akorát tam nikdo nechodí, co jsem si všiml. Tady bylo přeplněné lidmi. Student se mohl registrovat do spousty klubů, od ochránců přírody, klubu přátel vína a sýru, křesťani na miliony způsobů (do jednoho jsem se registroval), klub latinské ameriky, taneční kluby, sportovní kluby, IT klub (tam jsem se registroval), Harry Potter klub, manga klub, klub počítačových her, klub deskových her (taky jsem se registroval) a miliony dalších. Registrace však není zdarma, za křesťanský klub jsem platil 16$ (8$ za registraci - zdarma pití a nějaké slevy, 8$ za orientační běh), za IT klub 2$ a za deskové hry 5$. Koukal jsem i na fotbalový klub, ale protože stála nějak přes 200$ za semestr, tak jsem si to hned rozmyslel a ani nekoukal.

Odpo jsem zašel do Fortitude Valley nakoupit struny na kytaru, capo a trsátko. A doma jsem poprvé vyměnil struny. Sice to není úplně nejlepší, ale hraje to, a to je to, oč to tu běží. Akorát jsem neměl moc času hrát, protože jsem musel vařit a večer do hospy.

V hospě jsem zase zpočátku nikoho neznal, až na jednoho týpka, kterého jsem potkal jednou na drinku. Tak jsem si sed k němu a po chvíli jsem poznal další lidi, hlavně Finy. Zdá se mi, že jsou furt noví lidi, nebo ti, kteří jsem předtím poznal, nechodí na další akce. Aspoň je co poznávat.

Ve čtvrtek jsem si chtěl zajít na 2 přednášky, z nichž jedna je povinná o bezpečnosti v Austrálii. Nakonec jsem zašel na prohlídku knihovny a na jednu nepovinnou přednášku o psaní esejí. Bezpečnost jsem vynechal, protože jsem si místo toho zašel na drink. Také jsem dnes zjistil, že mám školní email a že už tam jsou nějaké maily... Lepší pozdě než později.

V pátek jsem ráno zašel do knihovny ve Fakultě inženýrství a IT (nebo nějak tak se ta fakulta jmenuje) v campusu. Knihovna byla 4-patrová, zašel jsem jen do patra, kde měli IT knihy. Bylo jich veliké množství, skoro jak v NTK. Tato knihovna je však jen jedna z asi 8 knihoven, které se nacházejí v rámci campusu, a také není tou největší. Myslím, že skoro každá fakulta más svoji knihovnu, některé z nich jsou otevřené nonstop (ale nemají tam postele na spaní). Půjčil jsem si knihu, kterou jsme měli mít povinnou (nějaké základy Javy lol) a vážila tak 5 kilo. A asi budu muset si koupit knížku na HCI za 85$, protože už ji mají vypůjčené v knihovně. Doufám, že to bude moje jediná knižní investice v tomto semestru. Večír jsem zašel ke křesťanům z křesťanského klubu, kde se sešlo tak 40 - 50 lidí, tak jsme hráli nějaké hry a seznamovali se a jedli zdarma moučníky.

IS/ICT na UQ: Zatím jsem v knihovnách (byl jsem ve 3 různých) viděl Macy místo PC (takové ty, které mají vše zabudované v monitoru) a jsou na nich nainstalované Win XP a Mac OS. Dokonce i klávesnice a myš mají od Apple. Compy jsou asi milionkrát rychlejší než na VŠE. Přihlášení do systému a zapnutí prohlížeče probíhá do 15 vteřin, otvírání pdf dokumentů funguje ihned, stejně tak Word 2010. Rychlost je tedy srovnatelný s mým ultrabookem. Není to jako na VŠE, kde přihlášení do systému trvá 5 minut, pak dalších x minut se čeká na otevření prohlížeče, a pokud chcete otevřít pdf, tak to comp občas ani neutáhne a spadne. Nemluvě o tom, jak pomalu se načítají webové stránky. Vychytávkou je, že na webových stránkách UQ lze dokonce sledovat počet volných compů v jednotlivých knihovnách v reálném čase.
Co se mi naopak líbí více na VŠE, je přehlednost ISIS. Na UQ mají systém, který je trochu nepřehledný. Také nefunguje dobře na mobilních prohlížečích, což je dnes velký problém. Než jsem se v tom stačil zorientovat a než jsem zvládl kliknout na odkazy v mém tabletu, přišel jsem o nejlepší časy při zápisech na cvičení. ISIS je také jednotná platforma, kde se nachází mnoho různých informací a třeba lze na nich psát i testy a tak. Na UQ existují různé systémy a zase je v nich těžké se vyznat. Proto jsem také nezaregistroval, kde mám školní email, protože ten se nachází na jiném URL.
Na druhou stranu, email od UQ je hostovaný na Hotmail, takže je jasné, že nabízí miliardkrát lepší služby a větší schránku, nemluvě o dalších službách jako Office nebo SkyDrive. Také tu mají platformu pro e-learning, kde budou zveřejněné některé přednášky ve videu, ale protože ještě nezačal semestr, tak nevím, jak to vypadá v praxi. Navíc škola zveřejňuje podcasty na iTunes U, takže si můžete zdarma stáhnout přednášky z UQ pro iPad nebo iPhone (tyto zařízení tu má každej).
Mám-li to shrnout, IS/ICT na VŠE je v doslova plenkách oproti tomu, co nabízí UQ. Ale protože je školství v ČR zdarma, kdežto za semestr tady platíte cca 15 000 $ jen za školné, tak darovanému koni na zuby nekoukej.


Žádné komentáře:

Okomentovat