sobota 21. února 2015

Singapore 4

Marina Barrage

Toto místo se nachází na konci Gardens by the bay. Je to umělý trávník, který je na střeše domu. Místo se jmenuje Barrage, protože barák je součástí hráze, který zadržuje vodu a brání potopám (asi). Přes den si lidé na tomto kopci pouští draky, je tam docela větrno. Může se tedy stát, že na vás z nebe spadne na hlavu drak nebo o vás zavadí provaz z drake. Ale to nejlepší na tomto místě je výhled na město. Lze tu vidět nejen Marina Bay Sands, ale i ostatní mrakodrapy, horské kolo, supertree, z druhé strany je pak vyhlídka na moře s loďmi. Úchvatný pohled poskytuje noc, kdy vše svítí různými barvami. Pokud chcete získat fotky města, tot je asi nejlepší misto. Jako bonus je kousek od tohoto místa food court, kde si můžete dát různá jídla za nižší ceny než v restauraci (ale vyšší oproti ostatním food courtům), a také je zde stánek, kde prodávají grilovaného rejnoka (1ks za $13, 2ks za $17). Podle mě jeden kus stačí, není to zase tak superchutné. Hlavně je důležité vydlabat maso lžící.

Grilovaný rejnok s rýží a zeleninou
Marina Barrage výhled

Laser show

Jedno z nejlepších věcí, co jsem tu viděl, a určitě nejlepší věc zadarmo, je laser show u Marina Bay Sands (MBS). Přesné místo je před MBS obchodem na promenádě. Show je každý večer několikrát, je to napsané u vchodu do MBS obchodu. Byl jsem v sobotu na show od 21:30. Čekal jsem show podobné jako v Praze u Zpívající fontány na výstavišti. Brzy jsem byl vyveden z omylu. Na začátku se promítal klip do vodní fontány. Kvalita nebyla Full HD, ale bylo to poměrně dobře vidět. Pak tryskaly různé vodní blbosti do rytmu hudby, byly tam i ohně. V jedné scéně stroje dokonce vyfoukávaly bublifuky. Bylo to tak hezké, až jsem plakal. Pokud tam půjdete, doporučuji si sednout doprostřed pódia, abyste viděli dobře na film promítaný na vodě.

Laser show

Esplanade Theatre

Dnes v sobotu 22.2.2015 jsem také navštívil Esplanade Theatre a šel jsem na koncík klasické hudby, který komponoval a dirigoval Tan Dun. Tan Dun je docela známý člověk, což jsem se dozvěděl až po vystoupení, vymyslel hudbu pro filmy Tygr a drak nebo Hrdina, ale je to hlavně čínský skladatel klasické hudby.
Tiket stál $68 pro třetí kategorii, ale místo k sezení bylo super. Bylo to hned v prvním patře kousek nad orchestrem, takže jsem mohl vidět lidi, co hrajou, a jak hrajou. Prvně se hrálo 6 spolu nesouvisejících skladeb. Byly moc hezky komponované. Dirigent dirigoval jako blázen a sbor hrál zcela bezchybně, neboť jsem nepostřehl žádnou chybu, a krásně koordinovaně. Tan Dun přidal dokonce 2 skladby, které nebyly v repertoáru. Kromě běžných hud. nástrojů jako housle, violoncello, basa, flétny, trubky, bubny, klavír atd. tu byla i jedna harfa. Ve dvou skladbách přiběhl týpek a nesl čínský hud. nástroj, který jsem možná kdysi zahlídl ve filmu. Zvuk měl podobný jako housle, ale přesto znělo jinak. Pak přinesla nějaká žena jiný čínský nástroj, který bych popsal jako velký xylofon se strunami.
Po první části následovala 20 min přestávka. Poté se hrálo 40-minutový cyklus skladeb o vztahu matek k dcerám. Dirigent na začátku představil skladbu anglicky a pak čínsky. Během skladeb se pouštělo video, které doplňovaly danou skladu. Občas se tam i něco mluvilo a zpívalo, ale čínsky, takže jsem nerozuměl ani slovo. Co se týče hudby, v této skladbě měla hlavní slovo harfa. Na tu hrála nějaká paní z Šanghaje. Zajímavými hudebními nástroji byly například kameny, nebo miska s vodou. Misku s vodou používali k simulaci deště a pak i k zvuku při ručním praní v potoce. Zvuk byl hodně legitimní.
Při závěrečném, asi 10min tleskání, se dirigent jen ukláněl a žádnou další skladbu nezahrál, což byla trochu škoda, když lidi tak dlouho tleskali. Koncert se mi velmi líbil a asi budu více chodit na koncerty klasické hudby.

Divadlo (je tam ale i koncertní sál) je ten zakulacený barák vepředu

Žádné komentáře:

Okomentovat