pondělí 16. února 2015

Singapore 3

Sentosa
Ostrov Sentosa je obrovský zábavní park. Myslím, že část je uměle vytvořena. Když jsem byl v Singapuru v roce 2010 (asi), tak jsem tu bydlel. No a teďka jsem se tu byl podívat znova, jak se ostrov za tu dobu změnil. Popravdě ty věci, které jsem viděl, se moc nezměnily, ale buď tam přibyly nové atrakce, nebo jsem je předtím neviděl.
Na ostrov jezdí jednokolejní vlak z obchoďáku Vivo City, což je zase obrovský obchoďák, kde je dokonce i lodní terminál. Protože jsem tam byl o víkendu, tak vstupné se neplatilo. Jinak se platí asi doláč či dva, nic hrozného. Pokud však se chci účastnit jakékoliv z atrakcí, to už stojí výrazně více. Například Universal Studio park tam stojí S$ 74, ale rozhodně doporučuji. Co jsem tam viděl zajímavého, byla vzduchová komora, ve kterém bylo možné vyzkoušet vznášení se. Bylo možné se dívat z venku na ty lidi, co se vznáší, a vypadalo to suprově. Akorát se vznášeli tak minutu a lístek stál 100 doláčů. Snad někdy jindy.
Šel jsem také na pláž. Zatím to byly první pláže, co jsem tu viděl, a ani nevím, zda uvidím jiné. Musím říci, že nic moc. Voda nebyla průzračně čistá a pláž rychle klesala, takže kousek od břehu již byla hloubka jaxvině. Pokud se chcete koupat v Singapuru, tak asi jen v bazénu, na Sentose nemá cenu se koupat. Singapur je spíše přístavem pro nákladní lodě (taky je to 2. největší přístav na světě po Shanghai).

MacRitchie
Příroda v Singapuru je většinou zrekonstruovaná, ale na několika místech lze najít i původní přírodu. Nevím, zda je to tak i v MacRitchie rezervoáru, ale je tam hlubokej les. Abyste to celé prošli, je potřeba si vymezit půl dne. Jakmile se dostanete do lesa, tak musíte projít to celé nebo jít zpátky, v polovině cesty není možnost vyjít ven. Celá trať má tak 12 km.
V lese jsou vidět poměrně velcí motýli, pak také ještěrky. Ale největší aktrakcí celého rezervováru bych řekl, že jsou vopice. V severní části parku jsou všudypřítomní. Občas na cestičkách bývají celé gangy a jen tam sedí a koukaj na vás. Zpočátku jsem měl trochu strach, protože když jsem koukal na jeden z nich, tak vycenil zuby, ale zjistil jsem, že neútočí a jsou v klidu. Takže pokud chcete vidět vopice, je to ideální místo pro pozorování.
Zajímavou atrakcí je visutá most nad pralesy, která je zdarma. Spojuje dva nejvyšší body MacRitchie. Když po ní jdete, trochu je cítit, jak se pohupuje. Most má také dírky v podlaze, aby bylo možné koukat dolů. Také doporučuji.
Kdybych měl příště jet do tohoto rezervoáru, vystoupím na zastávce Flame Tree Pk. Tato zastávka je umístěna blíže vopicím a visutému mostu.

Chinese & Japanese Garden
Čínská zahrada se nachází poměrně daleko od centra města, až u stanice Chinese Garden na zelené. Ale díky tomu, kde bydlím, je to zase kousek ode mě. Vstup do zahrad je samozřejmě zdarma. Je to pěkná zahrádka s čínskou věží u vstupu, která bohužel byla v rekonstrukci v době, kdy jsem tam šel. Nachází se tu také jezero s dvěma věži, na které můžete jít a porozhlídnout se. Krajina vypadá jak z filmů o staré Číně. V jezeře plavou mnoho želv a občas i nějaká velká ještěrka. Je tu také zahrada s různou zeleninou.
Japonská zahrada se nachází přes most od čínského. Architektonický styl zahrady je trochu jiné, mají tu typické japonské brány, které oddělují posvátná místa (chrámy) od obyčejného světa. Také jsou tu takové malé lampiony, klenuté dřevěné mosty a nechybí ani bonsai. Prostě typická japonská zahrada.

Pracující důchodci a postižení
Pokud tu jdete do fast foodů nebo do food courtu, uvidíte tu mnoho pracujicích důchodců. Třeba v McD běžně vytírají a uklízejí táce důchodci a mladí prodávají na kase nebo vaří. Důchodci také uklízí nádobí ve food courtu a vytírají stoly, nebo chodí s vozem obsahující pití nebo dim sum a prodávají. Podobně je to u postižených, kteří často prodávají ubrousky, protože papírové ubrousky se tu nerozdávají jako v ČR. Zajímavé je pozorovat (nebo nezpozorovat), že tu nejsou ŽÁDNÍ žebráci. Za tu celou dobu jsem neviděl ani jednoho žebráka. Ani v centru města, ani v bohatých čtvrtích a ani v chudších čtvrtích. Všichni makaj. I postižení a důchodci se musejí ohánět, aby vydělali na živobytí. A tak to má bejt.

Výhled na město zdarma v ION
Pokud chcete vidět z výšky město, je tu možnost využít zdarma observation deck (vyhlídka) v obchodu ION. Je ve výšce 218m. Není to sice nejvyšší bod ve městě, ale za ty prachy to stačí. Vyhlídková místnost je celá zaskleněná, což je možná nevýhoda. K vyhlídce se musíte dostat skrz obchodní centrum ION Orchard, což je další ze zdejších obrovských obchodních center. Zabloudíte tu velmi snadno, protože tento obchoďák je spojen s dalšími 2 obchodními centry a se stanicí metra. K vyhlídce je nejjednodušší cesta přes výtah do 4.patra, u kterého je napsané ION Sky. Do ION Sky však musíte přestoupit na speciální výtah. Protože ION Sky je zároveň propojený s restaurací a barem, je u vchodu do výtahu recepce, ale můžete normálně projít. A pak už trololo nahoru na vyhlídku.

Rychlý(?) internet
V místě, kde bydlím, by měl být poměrně rychlé internetové připojení (optické). Myslel jsem, jak to bude oproti Česku super rychlé, ale opak je pravdou. Rychlost byla malá, naměřil jsem na dsl.cz jen okolo 2Mb download. Také české stránky se načítaly o dost pomaleji než v ČR. Ale youtube na HD rozlišení se stahovalo docela rychle. Dnes jsem zkusil naměřit rychlost na mezinárodním webu, které zohledňuje i lokaci. Rychlost byla o více než 15x vyšší než předtím. Takže pokud chcete tu koukat na české weby, budete muset se smířit s pomalejším internetem. Naopak mezinárodní stránky, které zohledňují i vaší lokaci, budou stále svižné (např. youtube, google apod.).

Žádné komentáře:

Okomentovat