neděle 8. února 2015

Singapore 2

Mladá Mona Lisa v Arts House

O víkendu v sobotu jsem zašel do galerie, která se nachází za parlamentem Singapuru v centru města. Vystavoval se tu totiž obrázek mladé Mona Lisa (vynechám skloňování). Výstava velmi zajímavě a poutavě poučovala o původu obrázku Mona Lisa. Odhaluje některé věci, které jsem dříve netušil. Víte, že na obrázku je vidět kousíček sloupu, která však nemá stínování. V době, kdy žil Leo da Vinci, to byla neodpustitelná chyba. Takže se spekuluje o tom, že ten sloup nenamaloval Leo, nýbrž nějaký jeho student podle jiného obrázku, toho původního. A ten původní zobrazuje Monu Lisu, která je ale asi o 10 let mladší. Také se dochovalo mnoho záznamů o tomto původním obrázku a i náčrt tohoto obrázku od Rafaela (ten z Želví nindži). Mysteriozní výstava jak kniha od Dana Browna.

Výstava trvala asi hodinu a půl a na konci výstavy uvidíte zmíněný obrázek v originále. Jinak na celé výstavě byly jen kopie obrázků. Určitě ale stojí za to se jít podívat, pokud máte cestu kolem.

Singapurské zoo

Zoo v Singapuru je docela známé po světě. Do zoo většinou nechodím, když pobývám někde krátkou dobu, ale protože tu jsem dlouho, tak jsem zašel, protože na Couchsurfingu někdo dal událost jít do zoo. Nakonec se té zoo události zúčastnili já a ještě jedna holčina z Austrálie, event jaxvině.
Sešli jsme se na snídani s orangutány, což je tutová turistická atrakce. Tato sranda stála 33 doláčů. Co jsem za ty peníze dostal, byla vydatná snídaně formou švédských stolů a možnost se vyfotit s orangutány a hadem. Taky jsem toho využil. Snídani jsem si dal docela dost, ale holčina z Austrálie si dala neuvěřitelně a ještě si něco vzala s sebou do kabelky. Orangutáni přilezli sami odněkud z výšek a pak tam seděli a chovatelé je krmili. Když jedli, tak jsme měli možnost se s nimi vyfotit. A když dojedli, tak zase odfrčeli po svém někam do hajzlu.

Jinak zoo je velmi zajímavě udělaná. Mnoho zvířat tam pobíhali volně. Příkladem jsou malinké a divně vypadající opice, lemuři, netopýři, ptactvo, motýli. Tyto zvířata jsou ale klidná, o nic nežebraj a neútočí na lidi. Velká zvířata jako lvi či tygři a sloni jsou držena mimo dosah lidí, ale měla docela dost prostoru, žádná klec. Bylo tam také show zvířat, kromě běžného krmení třeba i akce s lachtany (tam jsem nešel) nebo s vopicemi, papoušky a tak (nic moc, spíše pro děti). Krmení bylo naopak zajímavější. Viděl jsem krmit třeba lva.

Zoo nabízí i jízdu po vodě (je tam obrovské jezero), kdy můžete vidět nějaká další zvířata, nebo noční safari. Tyto atrakce však stojí stejně jak vstupenka do zoo, takže jsem toho prozatím nevyužil. Třeba někdy příště.

Thaipusam

Podivný název je označení pro hinduistický svátek, který se konal i zde v Singapuru. Je tu totiž hodně Indů a mají i dokonce svou vlastní čtvrť Little India. Na netu jsem našel, že se tu má konat jejich svátek a v rámci toho má být průvod, tak jsem se zašel podívat. Průvod jsem viděl, ale byl poměrně malý a pod mé očekávání. Zaujali mě propíchaný lidi, kteří šli v průvodu. Propichovali si třeba tváře nebo záda, aby tam mohli mít všelijaké ozdoby. Nevím, co to má symbolizovat. Ženy v průvodu měli tradiční indické kroje a na čele tečku a.k.a. třetí voko, což bylo také zajímavé vidět na vlastní oči. Šli a občas něco zařvali, čemuž jsem nerozuměl (ale neřvali Hare krišna, hare hare hare). Doprovod jim dělala hudba z přenosného rádia, některé ženy si i něco psali na telefonu (nevím, jestli fotili selfie), což mi připadlo trochu divné a duch průvodu se trochu vytrácel.

Po cestě Indové a Indky rozdávali zdarma pití. Měli tam 3 typy - normální vodu v lahvi, džus (nejspíš) a divné mléko. Vyzkoušel mléko a byl to kekel. Mléko bylo slané a kořeněné a plavali v něm nějaké listy. Nicméně jsem ten kekel vypil až do dna, protože mi bylo blbý vylít v indické čtvrti. Indické mléko tohoto druhu už nikdy více. Pozor na indická mléka.

Vysoké školy v Singapuru

Za tu dobu, co tu pobývám, jsem se byl podívat do dvou vysokých škol. Jedna z nich je National University of Singapur, což je asi nejlepší VŠ tady a možná i v Asii. Při procházce touto školou jsem zjistil, jak je její campus veliká. Když jsem se domníval, že v Austrálii v UQ je velký campus, tak jsem se zmýlil. Tady je ještě větší. Procházel jsem se jen v severní části campusu, ale odhaduji, že bych musel jít půl hodiny, abych ho prošel z jedné strany na druhou. V campusu mají různé fastfoody a restaurace pro obědy. V jedné, kde jsem byl, dávali studentskou slevu všem, takže předpokládám, že ceny budou nižší než běžně.
Dále jsem navštivil i Nanyang Technical University. Tato škola leží na okraji města. Její campus je asi stejně velký. Jezdí tam zdarma autobus, takže asi si dokážete představit velikost campusu. Přestože škola má v názvu Technical, není to jen o technických oborech. Jsou tam i ekonomické a sociologické obory. V rámci mé návštěvy školy jsem zavítal i na kytarovou akci školy. Líbilo se mi to, studenti hezky hráli. V této škole jsou prý 4 food courty. Jeden food court má asi 15 různých stánků s jídlem a pitím, takže výběr je tu veliké. Dal jsem si jídlo, které stálo S$ 3,5 (1 doláč = 18,3 Kč). Jídlo bylo stylem Subway, kdy jste si mohli vybrat z několika ingrediencí, které si dáte s rýží, např. kuře, různé druhy zeleniny, vepřové atd.
Mimochodem, ve škole funguje eduroam. Bohužel už nejsem student, takže jsem se nemohl připojit.


Jiné zajímavosti:

  • Jednoho dne pršelo. Ten den jsem se zrovna vydal do centra města. V centru města okolo řeky v Clarke Quay (čti [ki:]) jsou kamenné lavičky, na kterém se dá hezky sedět a koukat na řeku. Lavičky však byly poměrně mokré, protože pršelo. Chvilku sedím na lavici, která je mokrá jen trochu. Najednou vidím dědu, který nese hadřík a vytírá každou lavičku, aby byla suchá. A že těch laviček tam je. Když to vytřel, tak začlo znovu pršet.
  • Jak jsem se už zmínil, jezdí tu dvoupatrové autobusy. Nedávno jsem si ještě všiml, že u schodů do druhého patra mají displej s počtem volných míst ve druhém patře. Docela užitečná věcička.
  • V potravinách používají místo papírových cenovek elektronické displeje, takže asi šetří papíry. Za to nešetří igelitkami, které dávají zdarma. A pokladní vám také naskládá jídlo do těchto igelitových tašek zdarma.
  • Všechny reklamní bilboardy, které jsou u autobusových zastávek, mají u sebe NFC čip s QR kódem. Bohužel nevím, k čemu to je, protože nemám smartphone.

Žádné komentáře:

Okomentovat