středa 15. února 2012

Grails aplikace na Jelastic.com

Deployment na tento server je vcelku jednoduchý. Existuje totiž oficiální návod přímo od Jelastic. Co v návodu chybí, je konfigurace databáze. Na to však existuje jiný návod, který lze aplikovat pro Grails aplikace. Po rozběhnutí a první navštívení aplikace vypadá vše ok, ale pak ouvej. Když jsem si chtěl vytvořit záznam s českými znaky, do MySQL databáze se místo nich uložily "?".
Moje první podezření padlo na databázi a nastavení Collation. Měl jsem nastavený utf-8-cs, takže to bylo v pořádku. I jednotlivé tabulky a řádky byly stejně nastavené. Takže tím to nebylo.
Po chvíli googlování jsem měl další podezření. Mohlo by to nastat při zasílání požadavku ze stránek, kdy české znaky se kódují jako entity. Vypsal jsem si tedy v controlleru tyto hodnoty, a zjistil jsem, že to také nebylo ono.
Nakonec jsem našel tuto diskusi: http://stackoverflow.com/questions/3064644/character-encoding-problem-spring (big up této diskusi). Stačilo doplnit na konci jdbc url parametr ?useUnicode=yes&characterEncoding=UTF-8

Žádné komentáře:

Okomentovat