neděle 17. dubna 2016

Přípravy do Japonska

Rozhodl jsem se jet do Japonska, protože jsem tam nikdy nebyl a chutná mi japonské jídlo. Tak jsem si koupil letenku a v práci si zažádal o volno na přelomu března a dubna na tři týdny. Už před nákupem letenek jsem procházel na internetu a hledal nejvhodnější termín pro návštěvu Japonska a rozhodl jsem se pro tento termín. Letenku jsem hledal z Prahy i z Mnichova. Nakonec jsem si koupil let z Mnichova, protože vyšla levněji. Přesněji jsem za letenku dal 15k Kč s jedním přestupem v Číně, směrem tam v Pekingu na hodinu a zpátky v Šanghaji na 14 hodin. Při nákupu letenky jsem si také všiml, že levnější letenky mají letenky.cz než u pelikan.cz. Z Mnichova poletím do Tokya a zpátky se vracím z Osaky. Tím využiji toho, že se nebudu muset vracet zpátky, ale pojedu ze severu na jih.

Také jsem si již naplánoval a předběžně rezervoval všechny místa, kde budu bydlet. Nejvíc dní jsem si rezervoval pro Tokyo, protože je to také hlavní a největší město. Nemám přesně naplánováno, na co se chci podívat, ale některé atrakce si nechci nechat ujít:

  • dát si velrybu a/nebo delfína
  • zajít do robotí kavárny
  • navštívit pokémon centrum nebo podobné anime centrum
  • projít se po největším přechodu na světě

Další cíle zatím nemám, záleží na tom, co mi přijde do cesty. Podle předběžných propočtů Tokyo není tak drahé, jak se o něm říká. Rozhodně je levnější než Mnichov :D Mé předběžné náklady jsou tyto v porovnání s Mnichovem:

Z letiště Haneda do místa ubytování v Tokyu se dostanu za 500 yenů (4 eura). Z letiště Mnichova domů stojí přes 10 eur.

Ubytování v Tokyu 18 375 yenů (140 euro). Bydlet budu 6 nocí v kapsli, ale docela v centru a hned u metra. Tady v Mnichově za cenu 24 euro na noc možná seženete hostel v nějakém sdíleném pokoji. Zajímavé je, že noc v kapsli v Tokyu stojí méně než kolik platím v průměru za svůj byt :D

Za MHD si nejsem jistý, kolik přesně budu dávat, ale cena by měla být okolo 50 Kč za jízdu (1,85 euro). V Mnichově za jízdu dám 2,7 euro, pěkně mastné. Když si vemu, že převážně pojedu někam, tam vychilluji, a odpo zase zpátky do kapsle, tak dám za 6 dní 50 * 12 = 600 Kč (22,21 euro).


Četl jsem na netu, že se obědy se dají sehnat i za 500 yenů (cca 110 Kč) díky velké konkurenci, což je cena jak v ČR. Tady v Mnichově za oběd v menze (jídlo skoro jak na VŠE v menze) stejnou částku, restaurace od 7 eur. Večeře bude stát víc peněz, protože tam nejsou ty obědové akce. Občas se také rozšoupnu, třeba na toho delfína či Willyho. Za jídlo tedy hodlám utratit 20 euro za den * 6 dní, tj. 120 euro.

Zaokrouhleně tedy dám cca 300 euro za 7 dní v Tokyu, což na den vychází na 50 euro. Což se dá vzhledem k tomu, že je to jedno z nejdražších měst na světě. Otázkou je, na kolik jsou mé propočty přesné :) To uvidím po výletě.


Po týdnu mám v plánu se přesunout kousek na jih do Yokohamy. Vůbec netuším, co od tohoto města čekat, ale něco zajímavého tam určitě bude. Zde se ubytuji ve spa, takže si užiji i nějaký chillin'.

Pak jsem měl zamýšleno, že se podívám na Fudži. Nakonec jsem to změnil a tuto část smazal, protože jsem nenašel cenově přiměřené a kvalitní ubytování. Zamýšlel jsem, že se podívám na Fudži jen na cestě Shinkanzenem.

Dále měla následovat Nagoya. Nevím přesně, co tam je, ale je to velkoměsto, takže něco tam bude. Také jsem objednal ryokan (japonský styl ubytování), ptže zde bylo docela levné a kvalitní. Přesný plán, na co se podívám, jsem už vzdal a řekl jsem si, že se na to podívám až na místě.

Po Nagoye pojedu dál na jih do Nary nebo Kyota shinkanzenem. Nakonec se ubytuji v Naře, protože v Kyotu byly ubytovací zařízení obsazené a zbývaly tak jen ty, které stály dost a nechtělo se mi tolik vyhazovat za ubytko.

Po Naře by mělo následovat cesta busem do Hirošimy. V buse se vyspím jednu, takže ušetřím čas i peníze. Tato část cesty jsem vymyslel až v pozdější fázi, kdy jsem nemohl najít vhodné u Fudži a tak jsem nahradil Fudži za Hirošimu a Miyajima (jedna ze 3 nejvýznamnějších památek v Japonsku).

Pak bych měl jet do Kobé na jednu noc a dát si tu kobé steaka za nehorázné peníze v nejlepší restauraci, co tam je. Musí se ale rezervovat, tak jsem zvědavý, zda se vše povede. A po noci v Kobé pojedu do Osaky, kde strávím poslední 3 dny ve spa a pak už poletím.

Takový je zhruba plán. Zda se vše povede, to se uvidí. Zlehka jsem propočítal náklady a za čas strávený v Japonsku bych měl utratit následně:
  • ubytování 532 euro
  • doprava 256,58 euro
  • jídlo dohromady 20 dní * 20 euro = 400 euro
Navíc nějaké peníze za památky a buffer, takže cca 1500 euro za 3 týdny výletu, což není špatné.

Žádné komentáře:

Okomentovat