úterý 1. května 2012

DBF soubor s českými znaky

České čárky a háčky,to je občas velké zlo v kódování. A ještě větší zlo je,když toto kódování nevíte a ani neumíte zjistit. V současném projektu je 1 z úkolů migrace databáze. Jenže databáze starého systému,který je starý a k tomu ještě desktopový, že jsem tu databázi viděl poprvé (slyšel podruhé). Jednalo se o databázi foxpro a hromada souborů s koncovkou .dbf.
Myslel jsem, že vše proběhne bez problému. Jako první jsem stáhl z netu nějaké programy pro zobrazování,ale bohužel žádná neuměla české znaky přečíst (např. č). Pak jsem koukal i přímo po java knihovnách. Nejlepší byl tento: http://www.hxtt.com/orderdbf.html, akorát stál prachy,takže nic pro studenty. Trial verze umožňovala zobrazit jen 1000 prvních řádků... Ale plusem byl ten,že jsem konečně zjistil kódování dbf souboru (Cp1250).
Po delším hledání jsem narazil na program od českých autorů: http://www.pspad.com/cz/dbfview.htm. Ten funguje skvěle,doporučuji. Migrace samotné provedeme konverzí na csv a pak načtení csv do databáze.

Žádné komentáře:

Okomentovat